Uppehåll!

Jo, det blev ett kort uppehåll för mig och bloggandet sedan i söndags. =)

Söndagen var fylld med grillning, städning och trevligt folk och god mat. Och sedan blev jag ensam mot kvällen med lillgumman min. Vid kl. 01 kommer min man hem, och vi går till sängs för att vakna upp en timme senare på grund av att jag började få värkar. Som tur är lyckas jag få tag i min mor, som jobbade natt, och hon är så underbar och ringer till min syster som kommer hit för att passa våran dotter och så fixar hon så att min bror kommer och hämtar oss för att skjutsa oss till sjukhuset.

vid klockan 03 så är vi på sjukhuset. Lite vänta hit och vänta dit. Hinner knappt känna av lustgasen så har klockan blivit 04.24 och där ligger våran son, helt underbar och ny till världen.
Våran lilla Callum som var 50cm lång och vägde 3200gram. =)

Precis som när våran dotter föddes, han gjorde inte ett ljud ifrån sig, utan var bara nyfiken på världen. Hade helt glömt bort hur små dom verkligen är när dom är nyfödda.
Var ju inte allt för vaken efter kort tids sömn dagarna innan. och folk som ska prata med en hit och dit, så hann inte somna till riktigt.
Fick stanna en natt, och blev inte mycket sömn då heller, lillkillen var vaken från kl. 22 till klockan 03.
Själv somnade jag till vid 04 för att vakna upp vid klockan 06.

Dom gjorde lite undersökningar på honom och så, allt såg helt perfekt ut.
Kan ju säga att saknaden efter min lilla dotter var otroligt stor hela tiden med. Hon fick vara hos mormor och morfar under hela tiden som vi var på sjukhuset, och dom  var så snälla och lämnade henne på dagis med.

Fick åka hem igår, det var riktigt skönt att få komma hem, min mor och syster hade varit här, plockat undan, städat barnsängen och diskat, och sedan var dom så snäll och tvättade en massa kläder åt oss.

Fick besök av min mans syster och hennes familj en stund innan vi skulle hämta våran dotter.
Jag blev så lycklig över att få träffa min dotter igen, men hon hade inte mycket tid över till att vara mammagosig inte, hon var så stolt över att vara storasyster, hon satt och klappade Callum så försiktigt, pussade och kramade honom försiktigt, och fixade till filt och mössa på honom.
Hon skulle visa allt för honom.

Sedan fick vi besök av min mans syster och hennes familj igen, den här gången med hennes dotter också, kändes bäst att våran dotter var det första barnet som träffade lilla Callum.
Och det märks att lillgumman är så stolt över honom.

Sedan somnade Callum för kvällen och det blev en liten myskväll med lite chips och dricka med våran lilltjej.
Hon var ändå lycklig över att få vara lite ensam med mamma och pappa, och så tittade vi på två filmer innan hon la sig för att sova.
Callum vaknar upp vid 03 och är vaken till 06.
Sedan var det bara att vara vaken ett tag till för att min man skulle iväg på skolan och lilltjejen på dagis.

Nu ska jag snart iväg till sjukhuset igen för att han ska på undersökning och efter det hoppas jag på lite sömn.
Det är tur att man är så pigg efter så lite sömn ändå.

Jag hann inte få någon bild på både lilltjejen och lillkillen tillsammans igår, då min kamera sa upp sig för kvällen igår. Det kommer komma upp bild på båda senare idag, för dom är så otroligt lika varanda. =)

Här kommer en bild på lillkillen i alla fall:


Nu ska jag städa och diska lite innan jag ska iväg och hoppas på att hinna med lite pysslande även efter sjukhuset.

En väldans massa kramar till er alla!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Grattis!!! Så fin och liten han är.



Ha det bra

Johanna

2011-06-08 @ 11:42:31
URL: http://johannascardmaking.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0